Jak często wymieniać olej, jakiej marki olej jest najlepszy?
Turbosprężarka wymaga oleju dobrej jakości. Zalecamy półsyntetyczny lub
syntetyczny olej znanych, dobrych marek. Wymiany oleju dokonujemy w
odstępach zalecanych przez producenta pojazdu.
Na jak długo wystarcza turbo?
Na około 200 tys. kilometrów przy dobrej eksploatacji reszty podzespołów.
Czy mogę dopasować turbo z innego samochodu?
Nie –
prawie wszystkie turbosprężarki różnią się w środku, nawet jeśli wydają
się podobne na zewnątrz. Np. Garrett GT 17 to nazwa grupy turbosprężarek
a nie pełna specyfikacja.
Czy mogę dopasować zawór upustowy?
Zawór upustowy
powoduje zmniejszenie presji sygnału do siłownika akulatora. To powoduje
zwiększenie ciśnienia doładowania, również zawór typu actuator lub
westgate powinien być skalibrowany.
Czy można samemu zreperować turbinę?
Nigdy nie próbuj! Układ wirujący musi być wyważony i doważony dynamicznie!!!
Czym spowodowane jest nagromadzenie węgla (wypalony olej) na pierścieniu, rowkach wałka turbiny i łożyska?
Za ten stan rzeczy odpowiada zbyt wysoka temperatura spalin lub zbyt
szybkim wyłączaniem silnika po pracy, może to być np. zablokowany system
odprowadzania oleju, niesprawne wtryskiwacze, zablokowany lub zużyty
filtr powietrza.
Który z podzespołów jest najczęstszą przyczyną uszkodzenia turbosprężarki?
– pompa oleju,
– vac pompa
– nieszczelny układ dolotowy
– intercooler
– układ podciśnień NP: N18, N239, N75
– EGR
– mapsensor
– przepływomierz
– mechanik – ciała obce wpadające przy wymianie filtra powietrza
– świece
– chłodniczka EGR
– zawór zwrotny podciśnienia
– zapchany kolektor dolotowy
– chip tuning