NAPRAWA TURBOSPRĘŻARKI I REGENERACJA TURBINY MAN

Spółka Man powstała w Niemczech w 1758r.  Pierwszy samochód ciężarowy MANa opuścił fabrykę w 1915 r. Był on wyposażony w silnik wysokoprężny o zapłonie iskrowym.  W 1978 r. Nagroda ,,Truck of the Year” przypadł ciężarówce 280 (F8 19.280). Była to dopiero druga edycja tego wyróżnienia. Kilka lat później jej sukces powtórzyła 321 (F8 19.320). W kolejnych latach trofeum zdobywały także MAN F90 , MAN F2000, MAN TGA , MAN TGL, MAN TGX i TGS – rok 2008. Większość samochodów ciężarowych, dostawczych i autobusów firmy Man Paccar Company jest wyposażona w silnik z turbosprężarką. Zastanawiasz się pewnie, ile kosztuje regeneracja turbiny. Cena jest zależna od stopnia uszkodzenia, dlatego też warto dostarczyć turbosprężarkę do naszego serwisu w celu dokładnej wyceny naprawy. Jednocześnie korzystając z naszych usług, możesz liczyć na oszczędności — naprawa turbosprężarki wiąże się z niższym kosztem niż wymiana na nową turbinę.  Dlatego, jeżeli możliwa jest naprawa turbo, to warto się na nią zdecydować.

Wyszukaj turbosprężarkę po typie, numerach OEM lub CHRA, marce samochodu lub typie silnika

Czynności naprawcze - regeneracja turbiny
Weryfikacja turbosprężarki

Proces regeneracji turbosprężarki w ScrollProducts rozpoczyna się od dokładnej weryfikacji dostarczonej turbosprężarki. Następnie dokonywana jest wycena wstępna naprawy o której informujemy telefonicznie.

Wymiana części nominalnych

Kolejny etap to dokładne mycie (piaskowanie) i czyszczenie wszystkich elementów turbiny, które spełniają normy
nominalne zalecane przez producenta turbosprężarki zgodnie z katalogiem wzorów. Wymienione zostają wszystkie elementy z zestawu naprawczego i części turbo, które nie spełniają norm na nowe.

Wyważenie kół kompresji

Następnym etapem w regeneracji turbo jest wyważenie kół kompresji z dokładnością do 0,5g przy prędkości 2000rpm.
Głowica turbosprężarki (Turbo CHRA) zostaje złożona w jedną całość, kiedy elementy wirujące zostaną doważone przy
prędkości ok.150000 rpm. z dokładnością ok.0.25 mg
sprawdzona zostaje szczelność głowicy turbiny nawet do 7 barów tłoczonego oleju.

Montaż turbosprężarki

Zregenerowana turbosprężarka zostaje zmontowana w całość i poddana ostatniemu testowi wydajności i ewentualnej kalibracji układu VNT (zmienna geometria). Korzystamy z profesjonalnych maszyn (SP DynoBench) DYNAMIC/VSR Balancing.